Muzikál Polibek pavoučí ženy uvidí Plzeňané jako první v Česku
V české premiéře uvádí soubor operety a muzikálu Divadla J. K. Tyla v sobotu 30. listopadu Polibek pavoučí ženy, muzikál, který měl světovou premiéru v Londýně v roce 1992 a jehož broadwayská inscenace z následujícího roku dosáhla 904 repríz a získala sedm cen Tony, včetně ocenění nejlepší muzikál roku.
Jímavý a vzrušující příběh zavede diváky do vězení kterési jihoamerické země s vojenskou diktaturou. Společnou celu v něm sdílí homosexuál Molina, dekoratér výkladních skříní, s levicovým extrémistou Valentinem. Přes vzájemnou odlišnost povah, založení i charakteru spolu naváží intenzivní vztah, jenž jim pomáhá vzdorovat utrpení. Od drsné reality se ve vzácných chvílích utíkají do světa snů vyvolávaného Molinovým barvitým líčením starých filmů, které jsou jeho vášní. Hlavní postavou filmů, a tedy i jejich fantazijních představ, je filmová diva padesátých let Aurora, v kritických okamžicích se proměňující v anděla smrti –pavoučí ženu, jejíž konejšivý polibek zvěstuje blížící se konec.
„Věřím, že Polibek pavoučí ženy přesvědčí diváky o tom, s jakými emocemi a napětím dokáže muzikál zpracovat i silná a závažná témata. Zárukou jeho kvality jsou jména autorského dua John Kander a Fred Ebb, z jejichž tvorby jsme už uvedli Cabaret, Chicago či Řeka Zorbu. Polibek pavoučí ženy považuji za titul stejně hodnotný, nabízející výjimečný myšlenkový přesah, a s nejlepší motivickou prokomponovaností hudby, s jakou jsme se v našem souboru setkali. Přesto je česká premiéra Polibku pavoučí ženy krokem do rizika, kterému se však nevyhýbáme. Budu moc rád, když cestu k tomuto výjimečnému muzikálu najdou také diváci,“ uvedl k samotné volbě titulu umělecký šéf souboru a režisér inscenace Roman Meluzín.
Ústřední mužskou dvojici vytvoří Petr Jeništa (alt. Aleš Kohout) a Jozef Hruškoci. Ideální představitelku pro dvojroli Pavoučí ženy a Aurory našel režisér v Zuzaně Kolářové, která pod jeho vedením již získala Cenu Thálie 2008 za roli Velmy Kellyové v inscenaci Chicago. Zkušená muzikálová herečka přiznává, že duálnost postav od ní vyžaduje maximální koncentraci: „Výstupy se rychle střídají. Pavoučí žena je symbolická postava, její náruč přináší obětem mír a únik před hrůzami světa, které se ve věznici silně koncentrují. Naproti tomu Molinův idol Aurora je velice slavná filmová diva, jejíž každé číslo je vytržené z kontextu úplně jiné show, takže jde hlavně o to, předvést perfektní muzikálový výkon.“