Úvod O městě Aktuality Aktuality z města Známe vítěze programovací soutěže Škrábej,…

Známe vítěze programovací soutěže Škrábej, kotě!

V Centru robotiky vyhlásili v pátek 17. května 2024 nejlepší práce v programovací soutěži Škrábej, kotě! Žáci plzeňských základních škol se letos zúčastnili již šestého ročníku soutěže, která klade důraz na bezpečné chování dětí a mladistvých v internetovém prostředí. Z celkem 30 programovacích a výtvarných prací vybírala porota vítěze – ve třech z pěti kategorií zvítězili žáci z 1. základní školy v Plzni. Bodovali ale i žáci z Bolevecké, Masarykovy či 31. základní školy.

240523_Skrabej_kote_1

Zdroj fotografií: Centrum robotiky

„V Centru robotiky se věnujeme nejen polytechnickému a přírodovědnému vzdělávání, ale klademe velký důraz i na bezpečné chování dětí na internetu. S nástupem umělé inteligence je téma bezpečnosti v on-line prostoru ještě důležitější než kdykoli dříve,“ uvedl Daniel Kůs, radní města Plzně pro oblast Smart Cities a podporu podnikání.

240523_Skrabej_kote_2

Osobitý název Škrábej, kotě! nese soutěž podle aplikace, ve které žáci pracují – Scratch nebo ScratchJr. Do letošního ročníku se zapojilo osm plzeňských základních škol. „Poděkování patří našim pedagogům, kteří se pravidelně do soutěže zapojují. I my vidíme, jak se každým rokem s žáky posouvají dál z hlediska kvality obsahu odevzdaných prací. Také jsme rádi, že se nám v soutěži objevují nové pedagogické tváře,“ řekla Martina Jedličková, ředitelka Centra robotiky, které je jedním z úseků Správy informačních technologií města Plzně.

240523_Skrabej_kote_3

Při slavnostním vyhlášení vítězů zaznělo poděkování i na adresu rodičů, kteří přišli na finále soutěže spojené s prezentacemi prací podpořit své děti. Práce hodnotila odborná porota v tomto složení: Dagmar Škrlantová, vedoucí odboru školství, mládeže a tělovýchovy plzeňského magistrátu, Tereza Šmídová, metodička vzdělávání v Centru robotiky, Ondřej Profant, náměstek Úřadu vlády pro legislativu z hlediska digitalizace, a Miroslav Staněk, fyzik, filozof, lektor a metodik v oblasti STEAM.

240523_Skrabej_kote_4

Na 1. stupni ZŠ se v programovací kategorii umístili žáci:

1. místo – Tereza Š. (1. ZŠ)
2. místo – Josef Š. (Bolevecká ZŠ)
3. místo – Elena V. (1. ZŠ)
4. – 5. místo – sdílejí Aneta Ch. (Masarykova ZŠ) a Filip B. (Bolevecká ZŠ)

Na 1. stupni ZŠ se ve výtvarné – online kategorii umístili žáci:

1. místo – Kateřina K. (31. ZŠ)
2. místo – Sára G. (31. ZŠ)
3. místo – Anna Š. (Masarykova ZŠ)

Na 1. stupni ZŠ se ve výtvarné – prezenční kategorii umístili žáci:

1. místo – Anna Anežka A. (Masarykova ZŠ)
2. místo – Eliška Lubomíra V. (1. ZŠ)
3. místo – Myroslava K. (Masarykova ZŠ)

Na 2. stupni ZŠ se ve výtvarné – online kategorii umístili žáci:

1. místo – Jana K. (1. ZŠ)
2. místo – Johana Š. (1. ZŠ)
3. místo – Tobiáš Č. (1. ZŠ)

Na 2. stupni ZŠ se ve výtvarné – prezenční kategorii umístili žáci:

1. místo – Johana Š. (1. ZŠ)
2. místo – Aneta S. (1. ZŠ)
3. místo – Jan K. (1. ZŠ)

Více informací o aktivitách Centra robotiky je na www.centrumrobotiky.eu.

Text: Eva Barborková


Zveřejněno: 23. 5. 2024, Martin Pecuch

Významné akce města Plzně

Rok české hudby v Plzni
1. 1. 2024 - 31. 12. 2024
Rok české hudby v Plzni